Podpis elektroniczny - dane w postaci elektronicznej, które wraz z innymi danymi, do których zostały dołączone lub z którymi są logicznie powiązane, służą do identyfikacji osoby składającej podpis elektroniczny.


Bezpieczny podpis elektroniczny - podpis elektroniczny, który:

  1. jest przyporządkowany wyłącznie do osoby składającej ten podpis,
  2. jest sporządzany za pomocą podlegających wyłącznej kontroli osoby składającej podpis elektroniczny bezpiecznych urządzeń służących do składania podpisu elektronicznego i danych służących do składania podpisu elektronicznego,
  3. jest powiązany z danymi, do których został dołączony, w taki sposób, że jakakolwiek późniejsza zmiana tych danych jest rozpoznawalna.

Bezpieczne urządzenie służące do składania podpisu elektronicznego - urządzenie służące do składania podpisu elektronicznego spełniające wymagania określone w ustawie.

Certyfikat - elektroniczne zaświadczenie, za pomocą którego dane służące do weryfikacji podpisu elektronicznego są przyporządkowane do osoby składającej podpis elektroniczny i które umożliwiają identyfikację tej osoby.

Kwalifikowany certyfikat - certyfikat spełniający warunki określone w ustawie, wydany przez kwalifikowany podmiot świadczący usługi certyfikacyjne, spełniający wymogi określone w ustawie.

Najważniejsze akty prawne:

  • Ustawa o podpisie elektronicznym z dnia 18 wrześnie 2001 r.,
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2002r. w sprawie określenia warunków technicznych i organizacyjnych dla kwalifikowanych podmiotów,
  • Ustawa o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne z dnia 17 lutego 2005 roku.

Zastosowanie:

  • W administracji publicznej:
    • usługa Elektronicznego Urzędu Podawczego (EUP),
    • elektroniczne podpisywanie dokumentów,
    • podpisywanie wielu dokumentów elektronicznych jednocześnie,
    • znakowanie czasem dokumentów elektronicznych,
    • wymiana dokumentów elektronicznych z klientami i podległymi jednostkami w oparciu o usługę kuriera elektronicznego (odpowiednik poczty poleconej ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru),
    • kontrola dostępu do pomieszczeń oraz rejestracja czasu pracy za pomocą kart procesorowych.
  • Dla klientów biznesowych i indywidualnych:
    • wymiana dokumentów z partnerami biznesowymi drogą elektroniczną,
    • elektroniczne podpisywanie dokumentów w obrocie prawnym i handlowym,
    • podpisywanie wielu dokumentów elektronicznych jednocześnie,
    • znakowanie czasem dokumentów elektronicznych przesyłanych do urzędów, banków, biur maklerskich, instytucji, klientów i kontrahentów,
    • podpisywanie ofert na aukcjach i przetargach internetowych,
    • zawieranie umów przez Internet,
    • prowadzenie bezpiecznych transakcji elektronicznych przez Internet,
    • szyfrowanie poczty e-mail oraz poufnych danych,
    • wymiana dokumentów elektronicznych z partnerami biznesowymi w oparciu o usługę kuriera elektronicznego,
    • kontrola dostępu do pomieszczeń oraz rejestracja czasu pracy za pomocą kart procesorowych,
    • elektroniczne podpisywanie oświadczeń woli oraz dokumentów w obrocie prawnym z wykorzystaniem certyfikatów kwalifikowanych.

Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem podpisu elektronicznego, możesz wypełnić bezpłatny formularz kontaktowy, a nasz konsultant skontaktuje się z Państwem w celu udzielenia informacji lub przyjęcia zamówienia.


Masz pytania dotyczące
Podpisu elektronicznego?

Skontaktuj się z nami:

Infolinia: +48 608 43 63 83

group_work Zgoda na pliki cookie