Menu

Wniosek o przydział lokalu mieszkalnego lub tymczasowej kwatery policjantowi - Wzór formularza

09
kwi

Wniosek o przydział lokalu mieszkalnego lub tymczasowej kwatery policjantowi

Wniosek o przydział lokalu mieszkalnego lub tymczasowej kwatery policjantowi w służbie przygotowawczej - przeniesionemu służbowo - delegowanemu służbowo

Na podstawie obwieszczenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 marca 2024 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie szczegółowych zasad przydziału, opróżniania i norm zaludnienia lokali mieszkalnych oraz przydziału i opróżniania tymczasowych kwater przeznaczonych dla policjantów, zamiweszczamy w interaktywnym formacie MS Word, formularz Wniosku o przydział lokalu mieszkalnego policjantowi i wzór wniosku o przydział tymczasowej kwatery policjantowi w służbie przygotowawczej - przeniesionemu służbowo - delegowanemu służbowo. Formularze obowiązują od dnia 30 czerwca 2005 r.

Akt objęty tekstem jednolitym: Dz.U. 2020 poz. 947
Obowiązujący akt prawny: Dz.U. 2024 poz. 519

Załącznik 1
Wniosek o przydział lokalu mieszkalnego policjantowi


Załącznik 2
Wniosek o przydział tymczasowej kwatery policjantowi w służbie przygotowawczej - przeniesionemu służbowo - delegowanemu służbowo

Przydział lokalu mieszkalnego dla policjantów

Warunki przydziału lokalu mieszkalnego

Policjantowi może zostać przydzielony lokal mieszkalny niezależnie od czasu oczekiwania na przydział w przypadku:

  1. Konieczności opróżnienia:
    • a) zajmowanej tymczasowej kwatery lub zajmowanego lokalu mieszkalnego znajdujących się w budynku przeznaczonym na cele służbowe lub na terenie obiektu zamkniętego,
    • b) zajmowanego lokalu mieszkalnego w budynku będącym własnością osoby fizycznej;
  2. mianowania lub powołania na stanowisko służbowe szczególnie istotne z punktu widzenia funkcjonowania jednostki Policji.

Normy przydziału lokalu mieszkalnego

Lokal mieszkalny przypisuje się policjantowi zgodnie z normami zaludnienia:

  1. Dla policjanta posiadającego rodzinę ‒ po jednej normie zaludnienia dla policjanta i każdego członka jego rodziny, o którym mowa w art. 89 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, z zastrzeżeniem pkt 3 i 4;
  2. Dla policjanta samotnego ‒ dwie normy zaludnienia, z zastrzeżeniem pkt 3;
  3. Dla policjanta powołanego lub mianowanego na stanowisko służbowe zaszeregowane w grupie od 14 do 16 ‒ trzy normy zaludnienia;
  4. Dla policjanta powołanego lub mianowanego na stanowisko służbowe zaszeregowane w grupie od 9 do 13a ‒ dwie normy zaludnienia.

Przydział lokalu mieszkalnego dla policjantów - Norma zaludnienia a przydział lokalu mieszkalnego

Norma zaludnienia przysługująca policjantowi wynosi od 7 do 10 m2 powierzchni mieszkalnej, która obejmuje powierzchnię pokoi w lokalu mieszkalnym.

Przydział lokalu mieszkalnego - Przypisanie odpowiedniej powierzchni mieszkalnej

1. Policjantowi przydziela się lokal mieszkalny o powierzchni mieszkalnej odpowiadającej liczbie przysługujących mu norm zaludnienia.

2. Policjantowi, za jego pisemną zgodą lub na jego pisemny wniosek, może być przydzielony lokal o mniejszej powierzchni mieszkalnej niż przysługująca zgodnie z normami zaludnienia. Przydział taki nie pozbawia policjanta prawa do uzyskania lokalu o powierzchni mieszkalnej zgodnej z normami zaludnienia.

3. W wyjątkowych przypadkach organy, o których mowa w § 14 ust. 1 pkt 2‒7, mogą przydzielić policjantowi, za zgodą organu wyższego stopnia, lokal o większej powierzchni mieszkalnej niż przysługująca zgodnie z normami zaludnienia. Jeżeli zwiększenie powierzchni mieszkalnej nie przekracza 7 m2, zgoda organu wyższego stopnia nie jest wymagana.

Warunki lokalowe dla policjantów

Przydzielony lokal mieszkalny musi być utrzymany w należytym stanie technicznym i sanitarnym.

Procedura przydziału lokalu mieszkalnego

Lokal mieszkalny przydziela się policjantowi na podstawie jego pisemnego wniosku. Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach rozwiedzionemu policjantowi przydziela się lokal mieszkalny o powierzchni odpowiadającej normom zaludnienia.

Były małżonek policjanta rozwiedzionego pozostaje w przydziałowym lokalu mieszkalnym do czasu uzyskania lub nabycia innego lokalu mieszkalnego lub domu.

Tymczasowe kwatery dla policjantów

Tymczasowe kwatery dla policjantów mogą być przydzielane w różnych rodzajach lokali mieszkalnych lub pomieszczeń mieszkalnych, zapewniających należyty stan techniczny i sanitarny, takich jak lokale mieszkalne, pokoje gościnne, pokoje w hotelu lub bursie, lub pomieszczenia mieszkalne w budynkach służbowych lub na terenie zamkniętym.

Przydział tymczasowej kwatery dla policjantów

Przydział tymczasowej kwatery w budynku jednostki organizacyjnej Policji przeznaczonym na cele służbowe lub znajdującym się na terenie obiektu zamkniętego może nastąpić tylko na okres pełnienia służby przez policjanta w tej jednostce.

Przydział tymczasowej kwatery dla policjantów w służbie przygotowawczej

Policjantowi w służbie przygotowawczej można przydzielić tymczasową kwaterę, jeżeli on sam lub członkowie jego rodziny nie posiadają prawnego tytułu do zajmowania lokalu mieszkalnego lub domu w miejscowości, gdzie policjant pełni służbę, lub w pobliskiej miejscowości.

Opróżnienie tymczasowej kwatery przez policjanta

Warunki opróżnienia

1. Policjant opróżnia tymczasową kwaterę w przypadku:

  • zwolnienia ze służby lub przeniesienia do innej jednostki Policji lub innej miejscowości;
  • zakończenia okresu pełnienia służby w jednostce, w której zajmuje tymczasową kwaterę;
  • wystąpienia okoliczności, o których mowa w przepisach ustawy o Policji.

2. Policjant opróżnia tymczasową kwaterę po uzyskaniu innego lokalu mieszkalnego lub domu, na które otrzymał wsparcie finansowe, zgodnie z przepisami ustawy o Policji, jednak nie później niż rok od daty otrzymania wsparcia finansowego.

3. W przypadku wymienionych okoliczności, policjant jest zobowiązany opróżnić tymczasową kwaterę w ciągu 30 dni od daty uprawomocnienia się decyzji o jej opróżnieniu.

Przydział lokali mieszkalnych dla emerytów i rencistów policyjnych

W stosunku do emerytów i rencistów policyjnych decyzje w sprawach przydziału lokali mieszkalnych podejmuje komendant odpowiedni ze względu na miejsce zamieszkania emeryta lub rencisty.

Opróżnienie lokali mieszkalnych dla emerytów i rencistów policyjnych

W stosunku do emerytów i rencistów policyjnych oraz członków rodzin uprawnionych do renty rodzinnej po funkcjonariuszu, decyzje w sprawach opróżnienia zajmowanych przez nich lokali mieszkalnych podejmują organy wymienione w ust. 1.

W stosunku do emerytów i rencistów policyjnych, którzy pełnili służbę w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw wewnętrznych, decyzje podejmuje Komendant Główny Policji.

    group_work Zgoda na pliki cookie