Menu

Wniosek w sprawie przyznania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu przez funkcjonariuszy Straży Granicznej

24
lut

Wniosek w sprawie przyznania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu przez funkcjonariuszy Straży Granicznej

Wzór wniosku w sprawie przyznania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu przez funkcjonariuszy Straży Granicznej

Na podstawie obwieszczenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 lutego 2024 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu przez funkcjonariuszy Straży Granicznej, zamieszczamy w interaktywnym formacie MS Word, formularz wniosku w sprawie przyznania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu przez funkcjonariuszy Straży Granicznej, obowiązujący od dnia 11 kwietnia 2023 r.

Akt objęty tekstem jednolitym: Dz.U. 2023, poz. 568
Obowiązujący akt prawny: Dz.U. 2024, poz. 247

Dz.U. 2024, poz. 247

Załącznik
Wniosek w sprawie przyznania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu przez funkcjonariuszy Straży Granicznej


Ubieranie się o lokal mieszkalny lub dom przez funkcjonariusza Straży granicznej lub jego małżonka

Do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające fakt ubiegania się przez funkcjonariusza lub jego małżonka pozostającego z nim we wspólności majątkowej o lokal mieszkalny lub dom w miejscowości pełnienia służby lub w miejscowości pobliskiej, a w szczególności:

  1. zaświadczenie o członkostwie w spółdzielni mieszkaniowej lub
  2. w przypadku uzyskania lokalu z zasobów społecznej inicjatywy mieszkaniowej lub towarzystwa budownictwa społecznego:
    1. umowę w sprawie partycypacji, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1995 r. o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 790, 1114, 1463 i 1693),
    2. potwierdzenie przyjęcia kaucji zabezpieczającej pokrycie należności z tytułu najmu lokalu mieszkalnego z zasobów towarzystwa budownictwa społecznego,
    3. umowę przedwstępną zobowiązującą do zawarcia umowy najmu;
  3. odpis księgi wieczystej lub umowę kupna lokalu (domu jednorodzinnego) sporządzoną w formie aktu notarialnego lub umowę przedwstępną kupna lokalu (domu jednorodzinnego) albo
  4. w przypadku budowy domu jednorodzinnego – odpis z księgi wieczystej potwierdzający własność gruntu (prawo użytkowania wieczystego) oraz pozwolenie właściwego organu na budowę domu lub kopię zgłoszenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1b ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682, z późn. zm.), zawierającego potwierdzenie jego doręczenia właściwemu organowi, do którego organ ten nie wniósł sprzeciwu, o którym mowa w art. 30 ust. 5, z zastrzeżeniem art. 30 ust. 5j tej ustawy.

Pomoc finansowa dla funkcjonariusza Straży Granicznej 

Pomoc finansowa podlega cofnięciu, jeżeli funkcjonariusz:

  1. zrezygnuje z jej otrzymania;
  2. zostanie zawieszony w czynnościach służbowych;
  3. zostanie tymczasowo aresztowany.

Kwotę pomocy finansowej podlegającej zwrotowi ustala się, przyjmując liczbę norm zaludnienia lokalu mieszkalnego określoną w decyzji o przyznaniu pomocy finansowej oraz stawkę tej pomocy obowiązującą w dniu powstania obowiązku jej zwrotu.

Decyzje w sprawach pomocy finansowej wydają podmioty właściwe w sprawach dotyczących przydziału i opróżniania lokali mieszkalnych.

Warunkiem przyznania pomocy finansowej funkcjonariuszowi zajmującemu lokal mieszkalny będący w dyspozycji właściwego organu jest zobowiązanie się funkcjonariusza do opróżnienia zajmowanego lokalu mieszkalnego przez wszystkie zamieszkałe w nim osoby i przekazanie opróżnionego lokalu do dyspozycji organu w terminie 6 miesięcy od dnia wypłaty pomocy finansowej.

    group_work Zgoda na pliki cookie