Zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (wersja 5)
Wzór dostępny do pobrania w aktywnym formacie PDF
Formularz obowiązuje od dnia 1 marca 2017 r.
— Dz.U. 2018, poz. 562 (załącznik 4)
Zawiadomienie (OPL-1) może złożyć podatnik, płatnik lub inkasent. Podmioty podają w pełnomocnictwie identyfikator podatkowy NIP albo numer PESEL. Zawiadomienie (OPL-1) jest składane do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik właściwy w sprawach ewidencji podatników i płatników. Zawiadomienie (OPL-1) może również złożyć podmiot zagraniczny. Jeżeli zawiadomienie (OPL-1) jest składane w formie dokumentu elektronicznego, to w takim przypadku jest przesyłane do Ministra Finansów.
W części B.1. wzoru zawiadomienia (OPL-1) podaje się dane identyfikacyjne podatnika, płatnika, inkasenta lub podmiotu zagranicznego, który odwołuje pełnomocnika.
W części B.2. wzoru zawiadomienia (OPL-1) podaje się adres siedziby/aktualny adres miejsca zamieszkania podatnika, płatnika, inkasenta lub podmiotu zagranicznego.
W części B.3. wzoru zawiadomienia (OPL-1) podaje się dane kontaktowe podatnika, płatnika, inkasenta lub podmiotu zagranicznego.
W części C.1 podaje się dane pełnomocnika upoważnionego do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej - identyfikator podatkowy NIP albo numer PESEL, nazwisko pierwsze imię.
Część D wzoru zawiadomienia (OPL-1) zawiera oświadczenie o zmianie danych pełnomocnika ze wskazaniem zakresu zmiany.
Część E wzoru zawiadomienia (OPL-1) zawiera zawiadomienie podatnika, płatnika, inkasenta lub podmiotu zagranicznego o odwołaniu pełnomocnictwa udzielonego osobie wymienionej w części C.
check_circle
check_circle