
Formularz obowiązuje od dnia 16 września 2015 r.
— Dz.U. 2022, poz. 1959
stanowi załącznik do obwieszczenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 września 2022 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane
Dyspozycję usunięcia pojazdu pozostawionego bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane wydaje niezwłocznie, w formie pisemnej, funkcjonariusz lub pracownik uprawnionego podmiotu, po upewnieniu się, że istnieją przesłanki do usunięcia pojazdu.
Dyspozycję można wydać ustnie, w tym za pośrednictwem środków łączności. W takim przypadku dyspozycja wymaga niezwłocznego potwierdzenia w formie pisemnej.
Podmiot, który wydał dyspozycję, powiadamia o tym niezwłocznie:
Organ gminy, po otrzymaniu kopii dyspozycji, niezwłocznie podejmuje czynności mające na celu ustalenie właściciela pojazdu. Organ ten pisemnie powiadamia właściciela pojazdu o usunięciu pojazdu oraz o skutkach nieodebrania pojazdu w terminie określonym w art. 50a ust. 2 ustawy i każdorazowej konieczności uiszczenia należności za jego usunięcie.
Data wejścia w życie: 16 wrzesień 2015 r.
Podstawa prawna: Dz.U. 2022, poz. 1959
check_circle
check_circle