
Wzór obowiązujący od dnia 20 lipca 2024 r.
— Dz.U. 2025, poz. 156
stanowi załącznik do obwieszczenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 stycznia 2025 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rejestru cywilnych statków powietrznych, znaków i napisów umieszczanych na statkach powietrznych oraz wykazu znaków rozpoznawczych wykorzystywanych do lotów przez statki powietrzne niewpisane do rejestru cywilnych statków powietrznych
📝 Wzór świadectwa dostępne do pobrania w pliku MS Word.
Świadectwo rejestracji traci ważność w przypadku wykreślenia statku powietrznego z rejestru. Zmianę danych rejestrowych zgłasza się Prezesowi Urzędu. Do zgłoszenia zmiany danych rejestrowych dołącza się świadectwo rejestracji. W przypadku zmiany właściciela lub użytkownika statku powietrznego do zgłoszenia zmiany danych rejestrowych dołącza się dokument potwierdzający prawo własności statku powietrznego, dokument potwierdzający ograniczone prawo rzeczowe do statku powietrznego lub umowę z użytkownikiem potwierdzającą faktyczne władanie statkiem powietrznym. Użytkownik statku powietrznego inny niż właściciel statku powietrznego dołącza do zgłoszenia zmiany danych rejestrowych pełnomocnictwo właściciela statku powietrznego upoważniające do zgłoszenia zmiany.
Data wejścia w życie: 20 lipiec 2024 r.
Podstawa prawna: — Dz.U. 2025, poz. 156
check_circle
check_circle