Menu
-
MenuPowrót
-
Produkty
-
-
-
Transport
- Transport lotniczy
- Transport kolejowy
- Dokumenty Transportowe
- Dokumenty Celne
- Turystyka
- Pasy bezpieczeństwa
- Uprawnienia do kierowanie pojazdami
- Rejestracja/Wyrejestrowanie pojazdu
- Wzory dokumentów bezpieczeństwa statku
- Pojazdy nienormatywne
- Instalacja gazowa
- Pojazdy zabytkowe
- Pojazdy autonomiczne
- Transport wodny
- Badania techniczne pojazdów
- Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców
-
-
-
Urzędowe
- Agencja Rynku Rolnego
- Ministerstwo Obrony Narodowej
- Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA)
- Administracja i Samorządy
- Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
- Służba Zdrowia
- Druki ZUS
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
- Ministerstwo Sprawiedliwości
- PFRON
- Urząd Skarbowy
- Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT)
- Izba/Służba Celno-Skarbowa
- Ministerstwo Skarbu Państwa
- Wyjazdy-Przyjazdy
- Ministerstwo Klimatu i Środowiska
- Gospodarcze
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych
- Urząd Dozoru Technicznego
- Ministerstwo Finansów
- Nagrody i Odznaczenia
- Ministerstwo Edukacji Narodowej
- Rządowe Centrum Legislacji
- Pocztowe
- Ubezpieczenia
- Administracja i Cyfryzacja
- Edukacja
- Główny Urząd Statystyczny (GUS)
- Instytut Pamięci Narodowej (IPN)
- Telekomunikacja / Teleinformatyka
- Ministerstwo Infrastruktury
- Komisja Nadzoru Finansowego (KNF)
- USC
- Pomoc Publiczna, Realizacja zadań publicznych, OPP
- Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
- Państwowa Inspekcja Pracy (PIP)
- Parafialne
-
-
-
Urzędowe c.d.
- Urząd Patentowy RP
- Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Zamówienia Publiczne
- Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
- Państwowa Agencja Atomistyki
- KRUS
- Urząd Komunikacji Elektronicznej
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)
- Główny Urząd Miar (GUM)
- Dokumentacja w Kancelarii Tajnej
- Ośrodek Pomocy Społecznej
- Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju
- Państwowa Inspekcja Sanitarna
- IT
- Ochrona informacji niejawnych
- Inspekcja Handlowa
- Przemoc w rodzinie
- Umowa TimeShare
- Deweloperzy
- Centralne Biuro Antykorupcyjne
- Ministerstwo Sportu i Turystyki
- Ośrodek Ruchu Drogowego
- Osoby niepełnosprawne
- Ministerstwo Energii
- Biuro Nadzoru Wewnętrznego
- Krajowa Komisja Etyczna do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach
- Stypendia
- COVID-19
- Egzekucja należności pieniężnych
-
-
-
Wniosek o zwrot dochodów utraconych w 2018 r.
Formularz obowiązuje od dnia 5 lutego 2022 r.
— Dz.U. 2020, poz. 30
8,99 zł
(11,06 zł brutto)
Opis
Wniosek o zwrot dochodów utraconych w 2018 r. wzór
stanowi załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 22 listopada 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Kodeks postępowania karnego
Wniosek o zwrot dochodów utraconych zawiera:
1) dane wnioskodawcy i wskazanie właściwego miejscowo wojewody, zwanego dalej „wojewodą”, do którego składany jest wniosek;
2) stawkę podatku obowiązującą w roku podatkowym 2018, ustaloną przez radę gminy, oraz wskazanie uchwały rady gminy ustalającej wysokość tej stawki;
3) wykaz elektrowni wiatrowych objętych opodatkowaniem i zlokalizowanych na terenie gminy w dniu 31 grudnia 2017 r., obejmujący:
a) moc zainstalowaną elektryczną każdej z tych elektrowni wiatrowych,
b) nazwę lub firmę i adres podatnika;
4) wskazanie podstawy opodatkowania podatkiem budowli wchodzących w skład każdej z elektrowni wiatrowych, o których mowa w pkt 3, według stanu na dzień 1 stycznia 2018 r., ustalonej z uwzględnieniem art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. ‒ Prawo budowlane i wiersza określającego kategorię XXIX obiektów budowlanych w załączniku do tej ustawy oraz art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatro-wych, w brzmieniu obowiązującym:
a) na dzień 31 grudnia 2017 r. oraz
b) na dzień 1 stycznia 2018 r., nadanym ustawą z dnia 7 czerwca 2018 r. o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz niektórych innych ustaw;
5) wskazanie kwoty podatku ustalonej na podstawie danych, o których mowa w: a) pkt 2 i pkt 4 lit. a oraz b) pkt 2 i pkt 4 lit. b;
6) wskazanie kwoty dochodów utraconych w 2018 r., stanowiącej różnicę między kwotą podatku ustaloną zgodnie z pkt 5 lit. a i pkt 5 lit. b;
7) numer rachunku bankowego gminy, na który ma zostać przekazana rekompensata;
8) dane do kontaktu z właściwym urzędem gminy;
9) datę sporządzenia wniosku i podpis osoby upoważnionej. Gmina składa wniosek do wojewody w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Wniosek zło-żony po upływie terminu określonego w zdaniu pierwszym pozostawia się bez rozpoznania.
Wojewoda sprawdza prawidłowość złożonych wniosków pod względem rachunkowym i formalnym w terminie 3 miesięcy od dnia ich złożenia. 3. W przypadku stwierdzenia we wniosku braków lub błędów wojewoda wzywa gminę do ich odpowiednio uzupełnienia lub usunięcia w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania. Wniosek, którego braków lub błędów gmina odpowiednio nie uzupełniła lub nie usunęła w tym terminie, pozostawia się bez rozpoznania. Art. 6. Wojewoda wydaje decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania rekompensaty. Decyzję o odmowie przyznania rekompensaty wojewoda wydaje w przypadku stwierdzenia, że w gminie nie wystąpiły dochody utracone w 2018 r.
Data wejścia w życie: 5 luty 2022 r.
Podstawa prawna: Dz.U. 2020, poz. 30